torsdag 15 januari 2015

En tillbakablick

Tjugohundrafjorton är ett år som jag förknippar med glädje och frihet. Trots en del jobbiga och svåra stunder (som alltid i livet) så tog ändå det positiva över i mitt liv. Våren visade sig bli ganska tuff om jag ser till skolan. Ett stort gymnasiearbete som tog över hela vardagen, kändes det som. Men med Sophia, Ida och Amanda i skolan visade det sig att jag skulle fixa att hantera situationen någorlunda. Försommaren, samt sommaren tjugohundrafjorton är en tid som jag alltid kommer att bära med mig. Här har jag samlat ihop ett gäng bilder som visar mina härliga stunder under året som gått.


Jag har alltid drömt om att fixa ihop ett gäng och köra "halv åtta hos mig". Den här drömmen gick i uppfyllelse strax innan studenten.

Grillkväll hemma hos mig samtidigt som vi passade på att fira Viktors födelsedag. Förutom att grabbarna höll på att elda upp huset så smakade maten bra och likaså jordgubbarna som Sophia och Viktor hade med sig. Vi spelade spel, tittade på film och skrattade som bara vi kan.

Jag fick äntligen bocka av balen. Den dagen som alla (speciellt tjejer) längtar efter. Att få klä upp sig och känna sig som en prinsessa. Dessvärre blev dagen allt annat än vad jag tänkt mig och nu i efterhand tycker jag inte att det var värt pengarna. Däremot ångrar jag inte att jag gick.

Jag tog studenten. Studentdagen går inte ens att beskriva med ord. Så bäst på alla sätt och vis. Jag har aldrig känt och kommer troligen aldrig att få uppleva den frihetskänslan igen. ÅÅÅÅÅH, vill göra det igen och igen och igen.



Två dagar efter studenten åkte jag och Sophia utomlands, närmare bestämt till Rhodos. En vecka med bästishäng väntade oss. Vi njöt vid både havet och poolen, lyssnade på podcasts, åt god mat, såg solnedgången, åkte på båtutflykt, gick på fishspa och fick massage. Så underbart.

2014-07-07 förlovade jag mig med min stora kärlek. Några veckor senare firade vi det tillsammans med våra vänner i farmors sommarstuga där det bjöds på grillad mat och femkamp.

Utöver detta har mycket tid tillbringats med familjen, som jag älskar. Vi var en sväng i Borås och övernattade på hotell. I somras var jag även i Göteborg för att se Elin spela basketfestivalen och i Solna för att se Ida spela med Sverige. Jag fiskade mycket, trots att jag inte fick en enda firre och passade på att ta tillvara på det goda. Jag jobbade en hel del men hann ändå med eftermiddagar vid stranden osv. Framåt hösten blev det mycket svamp- och bärplockning. Jag var ute både med min egen familj en del, men även med svärmor Pernilla, Sophia och Jinky och Sophias fantastiska farmor. I oktober skrev Oscar på kontraktet på lägenheten och i november skaffade vi vår älskade kisse Mollie. Mina tjejer började vinna fler och fler matcher och jag började se hur jag själv utvecklats som människa genom att vara coach.

Massa positiv energi att ta med sig till tjugohundrafemton. Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar